sestdiena, 2012. gada 18. februāris

Kā cīnīties ar uzmetējiem?

Piezīme: Šis raksts ir domāts tikai fotografēšanas profesionāļiem. Ja
Tu neprasi naudu par fotografēšanu un arī nedomā nekad to darīt, tad
vari tālāk nelasīt. Tā būs tikai laika tērēšana. Raksts domāts
strādājošiem profesionāļiem, un šie ir profesijas biznesa noslēpumi.
Šis raksts ir obligāta lasāmviela cilvēkiem, kuri taisās nopietni,
profesionāli nodarboties ar patstāvīgu foto biznesu.


Kas ir uzmetējs? Uzmetējs - klients, kurš pašā pēdējā brīdī atsakās no
fotosesijas vai neierodas uz to. Rezultātā ir zaudēts laiks,
nenopelnīta nauda un sačakarēta diena.

Pats efektīvākais veids kā apkarot uzmetējus ir vienkārši tādu
situāciju nepieļaut. Ir daudz dažādu iemeslu, kāpēc cilvēki "uzmet"
fotosesijas. Ir lietas, kuras ir iespējams kontrolēt, un ir lietas,
kuras nav iespējams kontrolēt. Piemēram, ja ir paredzēta ģimenes
fotosesija un kāds no bērniem saslimts, tad, protams, vecāki atteiksies
no fotosesijas. Šāds scenārijs nav iepriekš paredzams, un tā var notikt
ar jebkuru ģimeni un klientu. Ja dienu pirms fotosesijas Jūs saņemat
šādu zvanu, tad fotosesiju vajadzētu pārcelt par nedēļu vai mazliet
vairāk. Nekādā gadījumā neatstājiet, "ai nu tad kaut kad sazvanīsimies
un sarunāsim citreiz..."
80% gadījumu tā cita reize nepienāks. Ja tā
notiek, uzreiz piedāvājiet sev tuvāko brīvāko laiku. Parasti tas ir
tas pats laiks, kad bija sarunāta oriģinālā fotosesija, tikai ar 2
nedēļu intervālu(Uzspiestā laika metode). Ja gaidīsiet, kamēr klients
pats izdomās, kad viņš var vai nevar, tad liela iespēja, ka viņš tā arī
Jums neatzvanīs, un tas būs zaudēts klients.

Izplatītākais iemesls, kāpēc cilvēki uzmet fotosesiju, ir bailes, kompleksi
un slinkums. Ar šādām lietām var cīnīties, un tās var arī ietekmēt.
Vienmēr sarunājieties ar savu klientu pa telefonu. Nekad nepieļaujiet
situāciju, ka neesat runājis ar cilvēku (piem., sarakste draugos vai
caur emailiem). Ja veidosiet tikai saraksti, tad ir lielāka
iespējamība, ka cilvēks uzmetīs fotosesiju. Kāpēc? Bailes no nezināmā.
Cilvēkiem bieži vien ir ļoti laba fantāzija, un viņi izdomās 1000
iemeslus kādēļ neatnākt. Jāsaprot tas, ka cilvēkiem pirms
fotografēšanās ir uztraukums, un, jo fotosesija nāk tuvāk, jo lielāks
uztraukums veidojas. Labākais veids kā ar to cīnīties ir 3 telefona
zvanu metode. Pirmais telefona zvans, kad klients parasti zvana
fotogrāfam. Šīs sarunas laikā fotogrāfam ir jāizskaidro fotosesijas
gaita, kas jāņem cilvēkam līdzi uz sesiju, cik maksās sesija un kā viņš
saņems fotogrāfijas pēc sesijas. Šis zvans ir ļoti svarīgs, tāpēc
nežēlojiet kredītu vai klienta kredītu :) un paši izstāstiet visus
sīkumus. Otrais telefona zvans ir jāizdara fotogrāfam pašam (jāpatērē
mazliet savs kredīts) un zvana mērķis ir vienkāršs – pārliecināties,
vai cilvēks pēkšņi nav pārdomājis. Šis zvans ir jāveic vienu dienu
pirms fotosesija. Tā nav slikta lieta, ka Tu atgādināsi par sevi un
fotosesiju. Parasti klienti pat ir ļoti gandarīti, ka fotogrāfs izrāda
interesi, un pats nav neko aizmirsis. Ja nu gadījumā cilvēks tomēr
pasaka: "Es jau gribēju Jums zvanīt,....mums
tur....gadījās....netiekam..."
, izmantojam Uzspiestā laika metodi: ”nav
problēmu pārlikt fotosesiju, bet es varu tikai tad.”
Tā Tu nezaudēsi
klientu un varbūt paspēsi pārkārtot grafiku izdevīgāk. Ja tomēr viss
iet pēc plāna un viss notiek kā cerēts, tad jāgaida fotosesijas diena.
Pēdējais zvans ir jāizdara fotosesijas dienā, dažas stundas pirms
fotosesijas. Īpaši svarīgi tas ir fotogrāfiem, kuriem nav savas
studijas vai sesija paredzēta kādā neitrālā vietā. Sliktākais
scenārijs - klients pārdomā pašā pēdējā brīdī, kad Tu jau esi noīrējis
fotostudiju vai aprīkojumu, stundu pavadījis ceļā un tad Tev vēl
stunda jāpavada mājupceļā... Ja klientam fotosesijas dienā ir izslēgts
telefons, tad 75%, ka notiks uzmešana. Šādos gadījumos aizsūti
klientam sms ar lūgumu nekavējoties Tev atzvanīt. Dažreiz cilvēkam

tiešām netīšām telefons izlādējas uz to brīdi, vai viņš neatrodas
telekomunikāciju zonā. Ja tomēr cilvēks paceļ telefonu, tad vēlreiz
pārliecināmies, vai viss ir ok, un ka Tu ļoti nevari sagaidīt
fotosesiju. Ja tomēr esi uz mutes kritis un nevēlies izskatīties pēc muļķa,
kurš zvanās tik bieži, vari izdomāt kādu iemeslu, piem., paprasīt vai
cilvēkam nav kāds specifisks priekšmets, ko viņš pēdējā brīdī var
paņemt līdz uz fotosesiju. Liec lietā rodošo fantāziju. Ja esi saņēmis
uz 3 zvaniem apstiprinošu "Jā, būšu", tad nekas vairs noiet greizi
nevar. Lai gan pastāv iespēja, ka klients iekļūs kādā piedzīvojumā pa
ceļam uz fotosesiju, taču šāda scenārija iespējamība ir ļoti, ļoti
maza.

Sliktākais scenārijs kāds var būt - Tu neesi ievērojis 3 zvanu metodi,
un uz fotosesiju klients neierodas laikā. Pieklājības kavēšanas norma
ir ~15min. Pēc tā laika ir OK zvanīt klientam un prasīt, kur viņš ir
un vai kavējas. Ja klients neatbild uz telefona zvanu, tad pastāv
iespēja, ka viņš kavējas un tūlīt būs. Nākamais zvans jāizdara pēc 5
min. Dažreiz mobilos telefonus pilsētas troksnī nevar sadzirdēt, vai
klients kāpj no autobusa ārā ar vairākām somām un vienkārši fiziski
nevar pacelt telefonu. Ja pēc 5min zvanīsi un mobilais telefons ir
izslēgts, tātad ir notikusi 100% uzmešana. Cilvēks redz, ka Tu zvani
pirmo reizi, atceras, ka ir aizmirsis par fotosesiju, bet nav dūšas
pacelt. Zina, ka Tu zvanīsi vēlreiz, tāpēc izslēdz telefonu - strausa
metode (iebāž galvu smiltīs un domā, ka viņu neviens neredz). Ja tā ir
noticis, vienīgais, ko Tu kā profesionālis vari darīt, ir samierināties,
un tā ir Tava vaina, ka cilvēks neieradās uz bildēšanos. Nekādā
gadījumā necenties šim cilvēkam rakstīt negatīvas īsziņas vai
pieprasīt naudu par nokavēto laiku, vai kādā citā veidā viņu
aizvainot. Tā jau viņš jūtas slikti, ka tā ir noticis, un liekas
emocijas šādā situācijā ir pavisam nevajadzīgas un padarīs tik visu
situāciju sliktāku.

Avansa stratēģija. Daudzi fotogrāfi lieto avansa stratēģiju. Prasīt
priekšapmaksu par saviem pakalpojumiem. Obligāti vajadzētu prasīt
avansu, ja Jūs nodarbojaties ar kāzu fotografēšanu. Tas ir industrijas
standarts, un daļējs avanss garantē to, ka klienti Jūs neuzmetīs pēdējā
brīdī un neatradīs kādu citu, kurš par lētākām naudiņām sabildēs viņu
kāzas. Kā arī klients konkrēti zinās to, ka, ja esat paņēmis naudu, tad
viņš var ar Jums rēķināties. Ja nu tomēr gadās dzīvē tā, ka kāzas tiek
atceltas vai pārceltas pat vairākus mēnešus pirms iepriekš runātā
datuma, fotogrāfs ir tiesīgs paturēt visu avansu, jo tikmēr, kamēr
noruna bija spēkā, ir bijuši vēl daudz citu klientu, kuri vēlējās, lai
Tu bildētu viņus tieši tajā datumā, bet nācies atteikt, jo esi jau
aizrunāts. Fotosesijām parasti avansa stratēģiju nepiemēro. Ja
gadījumā uzmešanas procents ir pārāk augsts, tad ir nepieciešams
mainīt lietas, nevis prasīt naudu uz priekšu.
Statistiski cilvēki, kuri visbiežāk uzmet, ir jaunās ģimenes - bērni bieži slimo.
Jaunieši – cilvēki, kuri nemāk vēl plānot savu laiku un iet tusēties
tieši pirms pašas sesijas.
Ja taisies fotografēt šīs divas cilvēku grupas, īpaši jāpiedomā pie tā,
ka viņi varētu fotosesiju uzmest.

3 zvanu metode(detalizēti aprakstīta rakstā):
1.solis - Saņemam telefona zvanu, sarunājam fotosesiju, vienojamies par detaļām.
2. solis- Izdarām telefona zvanu. Atgādinām par sesiju un ieintriģējam
klientu procesā.
3. solis - Pēdējā brīža zvans. Fotosesijas fināla apstiprinājums.

Uzspiestā laika metode(detalizēti aprakstīta rakstā):
1. solis - ja esam pie plānotāja, piedāvājam to pašu laiku tikai 2 nedēļas vēlāk.
2. solis - ja neesam pie plānotāja, piekrītam sesiju pārcelt un pēc
iespējas ātrāk atzvanām paši.

Iesaku izlasīt: 10 iemesli, kāpēc cilvēki neiet uz fotosesijām

ar cieņu,
Ronalds Šulcs
http://www.sulcs.lv/

3 komentāri:

  1. Uzmanibu !!

    Tas ir Aso ietaupijums un aizdevumu kreditešanas uznemums. ja jums ir nepieciešams kredits, lai personigo biznesu, vai jums ir nepieciešams kredits, lai nodzestu visu savu rekinu, ludzu sazinieties ar musu musu šeit e-pastu: lai iegutu vairak informacijas. Jusu informacijai, musu uznemums izsniedz aizdevumu 5% procentu likmi, ja Jums ir interese laipni noklut atpakal pie mums nekavejoties, lai sanemtu darits ar savu kredita parvedums apstiprinajuma dokuments ok.

    Sazinaties e-pasts: (finance_institute2015@outlook.com)

    Nevilcinieties piemerot.

    AIZDEVUMA AIZDEVUMU PLC

    AtbildētDzēst
  2. Es gribu ieteica Dr. ade kā labāko burvestību ritentiņš no Āfrikas, viņš ir labs un guanīna cilvēks, kurš palīdzēja man, man nāca pāri viņa liecības tiešsaistē un kā viņš palīdz cilvēkiem atvest savu mīļāko, sākumā es domāju, ka viņš bija viens no tiem scammer bet es decried izmēģināt, bet uz manu vislielāko pārsteigumu viņš labu darbu un mana mīlestība ir atpakaļ uz mani, kas dzīvo kopā kā viens. tas viss bija tāpēc, ka Dr ADE, jūs varat sazināties ar viņu šodien un saņemt savu problēmu atrisināta. Call/Whatsapp + 27740386124 vai e-pastu viņam: aoba5019@gmail.com.  

    AtbildētDzēst

  3. LABA DIENA, Es esmu šeit, lai sniegtu jums labas ziņas no PROF CINDY INVESTMENTS aizdevuma piedāvājuma, tukšām bankomātu kartēm un Bitcoin investīcijām. Vai esat mēģinājis iegūt īstu aizdevuma aizdevēju, es saņēmu savu biznesa aizdevuma summu €780,230.10 no prof. Sindijas Alberto PĒDĒJĀ NEDĒĻĀ, lai uzsāktu uzņēmējdarbību. Vai jums ir nepieciešama tukša bankomāta karte vai bitcoin, un, mēģinot to iegūt, ir radušās problēmas? Šeit ir Prof Cindy Investments tukšas bankomāta kartes piedāvājums, aizdevuma piedāvājums, Bitcoin/Recovery piedāvājums, kas ir viegli un par pieņemamu cenu pieejams, un tas var tikt piegādāts jums, gaidot 48 stundas pēc tam, kad esat veicis pasūtījumu no viņas pa e-pastu profcindyinvestments@hotmail.com

    MRS.CINDY INVESTMENTS PATIESI UZTICAMI TIEŠSAISTES PAKALPOJUMI INC@2023
    profcindyinvestments@hotmail.com

    AtbildētDzēst